Masalah duit hilang ? Ada penyelesaiannya .

by - June 07, 2012

Makkkkkk, duit adik hilang........... Wuaaaa...
Berapa?Berapa?
Limabelas ringgit nieee makkkk....
Haishhhh camna blehhhh hilang ni....

Aiya duit hilang pulak.....Baru aku rancang nak pergi Watson beli lotion kejap . Dah la tengah budget sikit , dalam poket ada RM50 je, tu pun nenek kasi. Maklumlah aku nie penganggur , tunggu ptptn belum masuk lagi derrr~ 

Tiba-tiba adik bongsu aku datang , tersipu-sipu bawak beg dompet hijau cap katak beliau. Eh dah kenapa budak nie, dia bisik something .

Mina ada cara taknak bagi duit hilang.
Acemna?

Taraaaa . Dia bukak beg dompet dia tunjuk , nak tengok tak rahsia budak kecik nie ape? Hewhewhew~ 



Ahaaa nampak tak ada sekeping kertas atas duit dia tu ? Nampak tak?Jelas tak ? Tak jelas tengok bawah :P





Ade sekeping kertas bertulis nama Allah . Adehhhh budak nie. Aku tak tau nak bagi reaksi ape. Tak sangka adik aku nie berfikiran sampai ketahap nie. Bhahaha~

Dia kata toyol tak boleh amik . Yelah , kalau orang nak curik pun bukak tengok nama Allah pun boleh insaf . Huuuu ... Macam macam jugak kepala idea budak kecik nie. Haha

Inilah adik aku tuhhh . Hewwww~ 

Dan akhirnya duit aku yang hilang tu aku dah jumpe , rupanya aku yang letak merata lepastuu bising-bising , wakakaka. 

Ok nak g mandi dan menculik kereta mama. Hey sistaaa cepat siap sapa nak ikut aku..... Ayuhhh,.. (^__^)v

Assalamualaikum :)

You May Also Like

26 orang rajin komen

  1. hehe.. budak kecik memang naif.. dulu ade jugak buat macam tu.. tulis alif lam lam ha dekat muka depan buku sebab tak nak kena curik..^^

    ReplyDelete
  2. Pandainye adik dia. Comel pulak. Hehe =D

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/studying-is-my-priority.html

    ReplyDelete
  3. hehehehe...bijak sungguh adik kamu ye :D

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Jumpa pun duit tu kan? :)
    Hm, act, syaa pernah buat jugak macam cara adek akak tu dulu. hiihi

    ReplyDelete
  5. alolo comelnya dia. dgr cite pt kuar esok.

    ReplyDelete
  6. teringat zaman sekolah rendah dulu. 'selalu tulis kat alif lam lam ha sapa tipu dia berdosa'

    ReplyDelete
  7. dulu, masa form 1 dok asraman. cara tak mau bagi barang kena curi, tampal poster surah yasin kat depan loker.. hehehehe...

    ReplyDelete
  8. amboi org ada lesen ni kemain.. asyik kuar jew.. :P

    ReplyDelete
  9. hahaha..nice,suka pemikiran dia...tp kalo nama pencuri x kira dah..ada rezeki depan mata semua dia kebas..

    ReplyDelete
  10. @zanairin hahaha kanak2 ,mai pun ala-ala tu la jugak dulu..kihkih

    ReplyDelete
  11. @Nurulee hehehe , trima kasih :)

    nty mai melawat awak pulak yea :)

    ReplyDelete
  12. @ctk
    heee kembang lah dia kalau tahu dipuji ni..thanks ctk :)

    ReplyDelete
  13. @Bidadari Besi duit jumpe...mai yg letak merata2..hahaha comel je awak nie

    ReplyDelete
  14. @si gadis melayu perghh yeke pt keluar besok?eksaitednyaaa

    ReplyDelete
  15. @pha is haha sentap pencuri tu...kalau curi jugak kena pi baca yasin kat telinga jugak lah :P

    ReplyDelete
  16. @Izara4eva™ kihkihkih :P biasa lerr kaki panjang...

    ReplyDelete
  17. @محمد شهريل القنيطري betul tu .... semoga depa depa insaf lah nooo

    ReplyDelete
  18. @shedameor hahaha :) adik siapa...kihkihkih

    ReplyDelete
  19. haha, dia yg lupa letak mana, aihh..btw, kiut adik tu, naif gila si kanak-kanak =)

    ReplyDelete
  20. kikiki.. lawak la. bijak adik mai tu. brp umo dia? :)

    ReplyDelete
  21. @siti_naqiah cute ke?mcm kakak dia tak?muahahaha..gurau je..macehhh awak

    ReplyDelete
  22. @Chic Na adik mai tu darjah 2..ehehe

    ReplyDelete