Masalah duit hilang ? Ada penyelesaiannya .

Makkkkkk, duit adik hilang........... Wuaaaa...
Berapa?Berapa?
Limabelas ringgit nieee makkkk....
Haishhhh camna blehhhh hilang ni....

Aiya duit hilang pulak.....Baru aku rancang nak pergi Watson beli lotion kejap . Dah la tengah budget sikit , dalam poket ada RM50 je, tu pun nenek kasi. Maklumlah aku nie penganggur , tunggu ptptn belum masuk lagi derrr~ 

Tiba-tiba adik bongsu aku datang , tersipu-sipu bawak beg dompet hijau cap katak beliau. Eh dah kenapa budak nie, dia bisik something .

Mina ada cara taknak bagi duit hilang.
Acemna?

Taraaaa . Dia bukak beg dompet dia tunjuk , nak tengok tak rahsia budak kecik nie ape? Hewhewhew~ 



Ahaaa nampak tak ada sekeping kertas atas duit dia tu ? Nampak tak?Jelas tak ? Tak jelas tengok bawah :P





Ade sekeping kertas bertulis nama Allah . Adehhhh budak nie. Aku tak tau nak bagi reaksi ape. Tak sangka adik aku nie berfikiran sampai ketahap nie. Bhahaha~

Dia kata toyol tak boleh amik . Yelah , kalau orang nak curik pun bukak tengok nama Allah pun boleh insaf . Huuuu ... Macam macam jugak kepala idea budak kecik nie. Haha

Inilah adik aku tuhhh . Hewwww~ 

Dan akhirnya duit aku yang hilang tu aku dah jumpe , rupanya aku yang letak merata lepastuu bising-bising , wakakaka. 

Ok nak g mandi dan menculik kereta mama. Hey sistaaa cepat siap sapa nak ikut aku..... Ayuhhh,.. (^__^)v

Assalamualaikum :)
Previous
Next Post »

26 Comments

Click here for Comments
zanairin
admin
6/07/2012 3:29 PM ×

hehe.. budak kecik memang naif.. dulu ade jugak buat macam tu.. tulis alif lam lam ha dekat muka depan buku sebab tak nak kena curik..^^

Reply
avatar
Nurulee
admin
6/07/2012 3:37 PM ×

Pandainye adik dia. Comel pulak. Hehe =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/studying-is-my-priority.html

Reply
avatar
ctk
admin
6/07/2012 4:02 PM ×

hehehehe...bijak sungguh adik kamu ye :D

Reply
avatar
6/07/2012 4:36 PM ×

Alhamdulillah. Jumpa pun duit tu kan? :)
Hm, act, syaa pernah buat jugak macam cara adek akak tu dulu. hiihi

Reply
avatar
6/07/2012 4:51 PM ×

alolo comelnya dia. dgr cite pt kuar esok.

Reply
avatar
6/07/2012 4:52 PM ×

teringat zaman sekolah rendah dulu. 'selalu tulis kat alif lam lam ha sapa tipu dia berdosa'

Reply
avatar
pha is
admin
6/07/2012 5:28 PM ×

dulu, masa form 1 dok asraman. cara tak mau bagi barang kena curi, tampal poster surah yasin kat depan loker.. hehehehe...

Reply
avatar
Izara4eva™
admin
6/07/2012 5:44 PM ×

amboi org ada lesen ni kemain.. asyik kuar jew.. :P

Reply
avatar
6/07/2012 6:35 PM ×

hahaha..nice,suka pemikiran dia...tp kalo nama pencuri x kira dah..ada rezeki depan mata semua dia kebas..

Reply
avatar
shedameor
admin
6/07/2012 7:22 PM ×

haha, nice. bijak !

Reply
avatar
6/07/2012 8:06 PM ×

HAHAHA , pandai , nice entry:D

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:28 PM ×

@zanairin hahaha kanak2 ,mai pun ala-ala tu la jugak dulu..kihkih

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:29 PM ×

@Nurulee hehehe , trima kasih :)

nty mai melawat awak pulak yea :)

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:29 PM ×

@ctk
heee kembang lah dia kalau tahu dipuji ni..thanks ctk :)

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:31 PM ×

@Bidadari Besi duit jumpe...mai yg letak merata2..hahaha comel je awak nie

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:32 PM ×

@si gadis melayu perghh yeke pt keluar besok?eksaitednyaaa

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:32 PM ×

@Onitsuka_hana haha , mengimbas memori :)

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:33 PM ×

@pha is haha sentap pencuri tu...kalau curi jugak kena pi baca yasin kat telinga jugak lah :P

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:33 PM ×

@Izara4eva™ kihkihkih :P biasa lerr kaki panjang...

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:34 PM ×

@محمد شهريل القنيطري betul tu .... semoga depa depa insaf lah nooo

Reply
avatar
CikMai
admin
6/07/2012 9:36 PM ×

@shedameor hahaha :) adik siapa...kihkihkih

Reply
avatar
siti_naqiah
admin
6/07/2012 10:53 PM ×

haha, dia yg lupa letak mana, aihh..btw, kiut adik tu, naif gila si kanak-kanak =)

Reply
avatar
Chic Na
admin
6/07/2012 11:11 PM ×

kikiki.. lawak la. bijak adik mai tu. brp umo dia? :)

Reply
avatar
CikMai
admin
6/08/2012 2:51 AM ×

@siti_naqiah cute ke?mcm kakak dia tak?muahahaha..gurau je..macehhh awak

Reply
avatar
CikMai
admin
6/08/2012 2:52 AM ×

@Chic Na adik mai tu darjah 2..ehehe

Reply
avatar