Contoh Resume Ringkas

Assalamualaikum, hello.

I've shared 'Tips Menulis Resume' before, right? In that entry , semua knowledge yang I got from 'Finishing School' seminar during my final year study, aku concludekan dengan bahasa santai dan ringkas untuk rujukan korang. I hope the tips helps people a lot. Hihihi. Jadi, ingat lagi tak keyword yang aku tekankan? Ringkas dan padat

So if korang masih pening-pening lalat tak ada idea nak buat resume, bolehlah rujuk resume aku buat kat bawah ni. Ini pun aku baru je siap tadi, hehehe. Aku sendiri dah beribu kali tukar template resume sebab aku cepat rasa bosan. 


Taraaaa... Simple dan padat, hanya 1 page je. Mind to share with me your point of views?

Nak template macam ini? Okay don't worry, boleh iols tak kudukut tau. Kalau uols nak nanti jangan duk komen kat bawah pm, pm, pm, plak, aku bukan buat bisnes, hahaha. Emailkan terus permintaan anda kepada maizanfauzi93@gmail.com SELEPAS IKUT SYARAT YANG MAI TETAPKAN KAT BAWAH . Dalam email tu bagitahu nak tema colour apa, nanti aku emailkan sekali siap dengan free template cover letter satu set, haaa suka tak? (Nanti korang edit semua pakai Microsoft Word).

Syarat-syaratnya?
Syarat ditukar pada 29/11/16: Dah tak perlu like fanpage bagai.  Kalau nak template ni just tolong share entry ini pada facebook dan google + korang je. Thanks :D

Kalau lambat sikit maafkan saya okay sebab nak design lagi, nak prepare untuk interview lagi. Harap membantu~! Tata.

*Update : 27 March 2018.


Oleh kerana ramai yang minta template resume ini dalam emel dan banyak yang aku terlepas pandang kerana tak sempat nak reply sorang-sorang. Aku letakkan terus resume ini & cover letter dibawah.

So korang boleh download terus ye. Klik pada butang atas sebelah kanan tu. Dan download.

Harap membantu.




Download template resume lain (KLIK SINI)



Post a Comment

21 Comments

  1. wah cantik!!. bagus entri mai. tolong sesiapa yg perlukan resume

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih busira, harap membantulah,hihi

      Delete
  2. thanks share cnth resume, sngt bguna buat rujuan. good luck iv

    ReplyDelete
  3. ok Unni nak.. jap lagi share then email mai

    ReplyDelete
  4. Bgus dik :) lengkap dn kemas

    ReplyDelete
  5. Uik cantik resume dia.. Dulu kemain susah nak buat resume secantik ni.. Sekarang dah cam kemudahan ada untuk buat resume cenggini kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe betul tu kak, skrg semua kt hujung jari je, hehehe, yang ini boleh edit pakai microsoft word je kak lea.

      Delete
  6. Jelesnya adik punya 1 page. Akak 3.. :( Dah habis padatkan untuk dijadikan 1 page. Tapi.. Tetap 3.

    ReplyDelete
  7. Okey je tu kak, kalau dh banyak experience rugilah tak letak kan, tp kalau akak boleh padatkan jadi 2 lagi okay, sbb 3 mcm bnyk juga tu.

    ReplyDelete
  8. Akk, untuk Li boleh guna ka resume ni ?

    ReplyDelete
  9. akak..ok saya nak share lah. Nanti email saya boleh? thank u :))

    ReplyDelete
  10. Saya da share.. Blh emel template resume ke emel address ni zaraidil1010@gmail.com

    ReplyDelete
  11. bleh x nak dptkan template ni

    ReplyDelete
  12. akak kerja guru tadika ke? rabia kerja cg tadika jgk dulu

    ReplyDelete
  13. rabia pun nak tukar template resume juga

    ReplyDelete
  14. bleh x nak template nie?

    ReplyDelete