Hang orang mana?

Tiba-tiba teringat kisah masa diploma bila kawan dari negeri lain dengan selamba badaknya panggil aku orang hulu bila tahu aku asal dari Kedah. Mula-mula tahu pasal tu aku mengekek je la gelak, itu je mampu.

Adakah dia ingat satu negeri Kedah ni penuh dengan padi ? Dia tak tau ke kedah ada bandar teknologi tinggi dia sendiri, and tempat aku ni Kulim, Kulim Hi-Tech, kesian. 

Maybe dia ingat orang duk kat padi tu semua orang miskin kot, aduih. Kalau hangpa penah pi kawasan bendang hangpa jangan terkejut pulak tengok banglo 'orang kampung' yang hangpa ingat hulu sangat tu besaq tiga kali ganda rumah taman hangpa tu.

Berbalik kepada kisah aku tadi, aku amik pendekatan buat bodo je dengan kawan macam tu, akhirnya dia diam sendiri, tak kuasee I nak layan.

Orang Kedah nampak ja macam kasaq, sebab bila bercerita kami penuh dengan emosi. Siap dengan gaya tangan, kaki, buat eksyen, siap buat bunyi lagi 'gedebom' ,'pong pong' semua keluar, barulah real. Hahaha.

Okaylah, jom kita layan gelagat Kak Nab sat, kekeke.


Sumber : Page Kak Nab (Photo)

Post a Comment

17 Comments

  1. Part orang Kedah nampak kasar tu betul! Diorang takdelah kasar pun, cuma gaya cakap je nampak macam kasar padahal friendly aje sebenarnya XD

    ReplyDelete
  2. Hahaha.
    Hang pulak orghng mna?

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Cm mek, klau ckp asal kelantan mst org ckp xnmpk cm kelntn pn --' entah cm mane nk bwk imej kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha dengar nama mek je dah agak dh mesti akak org kelantan, hehehe,okaylah tu imej pada nama...

      Delete
  4. orang kedah baik2,friendly semua haha mcm akak mai kitaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ka ni dik, yeayyyy. ahahaha, nanti mai ajar camne mai design blog ni.

      Delete
  5. Adoiii tak leh blah la ngan katon tu mai... pecah perut baca.. hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawak kan nab ni, hahaha, kak nab ni femes kat page fb, mai kenal pelukis dia, abg shidi. hehehe

      Delete
  6. Bila dah terbiasa dgn kawan2 utagha ni actually takde kasar pun, kalau dorg dok cakap aku rasa happy nak gelak sebab best. Haha aku suka gila kot dengar slang utagha.

    ReplyDelete
  7. ceq org sabah.. hihihihi.. biasa la org2 bandar ni suka sgt peli dia tak tau orng hulu tu lagi kaya!! cuma hidup dlm keserdhanaan..

    ReplyDelete
  8. Hihihi seronok sebenarnya tau dengar orang bercakap lebih2 yang ada loghat. Haaaa.

    ReplyDelete
  9. Kedah lah best...
    manusia memang tak pernah puas judge orang lain..
    Dont woory mai.. tak rugi pun tak layan org macam tu..

    ReplyDelete