Movie Review | Funny Game (2007)

4.5/5 ★

General Audience
Parental Guidance
PG-13
18SG/SX
Mesti Tonton


ULASAN MAI
Filem ini bergenre Thriller/Drama, yang mana bermula dengan sebuah keluarga pergi bercuti. Tiba-tiba diorang dapat tetamu yang tidak diundang, dua orang lelaki yang agak pelik dari segi pakaian yang serba putih tetapi sangat sopan (pada mulanya).

First step dua orang pelik tu adalah membunuh anjing keluarga tu. Kemudian, salah seorang dari mereka pukul kaki si ayah tu sampai tak boleh bangun. Barulah FUNNY GAMES bermula!

Funny ke? Tak tahu berapa kali aku mengucap mengusap dada tengok filem ni. Kalau ada award movie yang tak mau bagi penonton habiskan menonton, aku rasa movie ni lah juara. Boleh kira juga berapa kali aku nak stopkan je sebab terlalu tertekan tapi aku sayang sebab dah separuh dah kan, so aku teruskan juga, sampai aku menyesal. HAHAHAHAHA.

Babak mereka menutup muka si anak dan memaksa si ibu melakukan sesuatu yang......menyedihkan
Funny Games ni memang mendera fizikal watak-watak dalam tu dan juga psikology si penonton. That's why aku bagi 4.5 bintang tapi aku tak recommend untuk korang tengok. Aku tak boleh bayangkan perasaan si ibu bila suami dia tak boleh berjalan, anak dia disiksa, dan dia diikat, kemudian mereka diberi peluang untuk survive sampai jam 0900 am. Whattt?


Gosh. I never cry because of horror or thriller movies but Funny Games ni betul-betul buat aku termain emosi. Dapatkah mereka survive sampai pagi tu? Atau adakah yang terbunuh? Siapa yang mati dulu? Kalau nak tahu tengoklah sendiri, kalau korang tak berani nak tengok tapi berminat nak tahu ending boleh baca full review kat wikipedia.

Tengoklah trailer dulu untuk tentukan yang beranikah korang nak tengok movie yang memang listed dalam The Most Disturbing Movies ni? 
**Iklan**
Nak masuk bloglist Mai tanpa buat entry? 
Klik SINI cepat.

Post a Comment

2 Comments

  1. Memang tak lah akak tengok cite cam nie.. kang pengsan.. hahaha..

    ReplyDelete
  2. uihh, teruk pulak rasenya. tk snggup tgk

    ReplyDelete