Pengalaman 'Global Shopping' Hanya Dihujung Jari Dengan EZbuy Malaysia

EZBUY MALAYSIA
Zaman sekarang ni semuanya mudah, dihujung jari, tinggal klik-klik je untuk dapatkan segalanya yang kita mahu. So dalam kes nak shopping barangan luar negara tapi bajet tak banyak pun dah boleh senyum lebar sebab kita dah ada platform shopping yang gempak macam EZbuy Malaysia ni. 

EZbuy Malaysia?


Ok buat yang masih tak tahu, EZbuy Malaysia adalah milik syarikat EZbuy Holdings Limited, sebuah pembekal profesional servis membeli-belah atas talian. Sudah banyak negara terlibat dengan EZbuy ini, antaranya China, Amerika, Taiwan, Singapore, Thailand, Korea, dan sekarang ni sudah merangkumi juga negara kita, Malaysia! 

Sudah sudah semestinya shopping di EZbuy senang saja, namanya pun EZbuy (baca: easy buy). Walaupun barangan dari luar negara, kita tetap dapat menikmati sehingga 4 kali penjimatan dengan EZbuy ini disamping dapat membuat pilihan yang bijak kerana terdapat berjuta barangan dalam web tersebut untuk dibandingkan. 

Kalau zaman dulu hanya orang 'ada-ada' jelah kan yang mampu pakai barangan overseas, mana tidaknya kos penerbangan pun sudah berapa, kos penginapan kat sana lagi, rabak poket! Sekarang tak tak perlu lagi semua tu, sebab kita boleh dapatkan barangan trendy, versatile, berkualiti dari luar negara tanpa perlu fly kesana lagi. Banyak pilihan, memudahkan, penjimatan berganda, cakap apa yang tak best pasal EZbuy ni, wehhh best kot!!!

"SERIAU LA NAK SHOPPING BARANG OVERSEAS"
"BAZIR DUIT TANG SHIPPING JA NANTI"
"ADA CAJ TERSEMBUNYI TAK NI?"

Haa tudialah paranoid kan kalau nak beli barang overseas ni. Ye la, kadang-kadang bukan harga barang yang merisaukan kita, tapi kos shipping tu sendiri. Tapi jangan risau bila shopping dengan EZbuy ni sebab:


  • Sekali bayar sahaja - Confirm tiada caj tersembunyi sebab kita hanya perlu buat bayaran sekali sahaja dan caj itu sudah termasuk harga barangan, kos shipping antarabangsa, dan kos postage. Mereka juga memastikan parcel kita dibalut kemas dan sempurna, tanpa lebihan plastik pembalut untuk cut cost postage yang akan ditanggung kita. Terbaik kan?
  • Prime membership program - EZbuy menawarkan program membership, dimana setiap ahli Prime hanya perlu membayar harga tetap RM8.80 untuk kos shipping barang tak kira parcel yang kita beli berat berapa kg pun, tak kira parcel tu besar gajah ke besar paus ke (hiperbola nauu) dan juga tak kira berapa kuantiti yang kita nak checkout tu. Sebenarnya harga nak join Prime Membership ni RM188 setahun (affordable kan), tapi lagi best sekarang sebab users boleh dapat trial 5 hari dengan cuma RM18.00. Make sure barang yang kita nak beli tu ada mark 'Prime Eligible Items' baru dapat fixed rate ni, tapi Primes members boleh masukkan sehingga 42 barangan yang masih belum dimark sebagai "Prime item" lagi kedalam "Prime Wishlist" kalau mereka berminat. >>> KLIK UNTUK MAKLUMAT LANJUT <<<
Prime Membership EZbuy

Carian Hangat Terkini di EZbuy!!!

DEMAM KOREA 
Oh yeah! Demam Korea ni kat Malaysia tak pernah surut dari K-drama hingga tercetusnya fenomena K-Pop. Jangan kata hiburan aje, makanan Korean pun orang kita suka sampai pernah jadi viral seketika Ramen Challenge (aku pun terjebak, kahkahkah). 

Perfecto! Sumber : https://www.pinterest.com/ayenasok/eun-hye/
K-Food - Kalau korang pernah tengok drama Korea, aku sure korang pun duk gulp gulp gulp telan liur tengok depa makan penuh berselera, Kadang-kadang aku cakap dengan diri sendiri, "WEH, Megi je kot! Agak-agak la nak terpesona sangat." Tapi tu la lain macam sedapnya tengok depa makan, hahahaha. OMG so thank you a lot EZbuy merealisasikan impian aku nak makan makanan Korea, air kotak Korea, dan jajan Korea tanpa tak payah naik flight pergi Seoul sana. Hahaha.

Korean Fashion Brand - Korang nak jadi Yoon Eun Hye ke, Song Hye Kyo ke, Park Shin Hye ke, bolehlah dapatkan barangan K-fashion dari hujung kaki ke hujung kepala dengan harga yang murah-murah aje. 

Korean Beauty Brand - Makan dah makanan Korea, baju dah Korean habis dah, takkan muka nak biar sememeh aje kan. Aku rasa nanti nak try juga barangan skin care dan make up dari Korea, mana tau muka berkawah boleh jadi flawless, ye dok. Antara barangan tengah top sekarang macam Laneige dan Innisfree.  

Nak tengok banyak lagi barangan Korea yang memikat hati? >>KLIK SINI<<


❤ IDAMAN RAJA SEHARI 
Aku faham masalah kita-kita yang nak kahwin tapi terpaksa bersabar kerana kegawatan ekonomi dan duit tak cukup lagi nak dapatkan dream wedding. Cakap pasal Wedding Day, aku tak salahkan pengantin yang bercita-cita dapatkan dream wedding mereka dengan duit sendiri sebab perkahwinan itu sekali je (insyaAllah Aamiin) dan tentulah kita nak meraikan hari kita dapat menghalalkan kasih sayang dengan orang yang kita cintai,cewahhh. So kenapa nak condemn kan? 

IDAMAN RAJA SEHARI

So aku paling excited kalau dapat tahu cara nak cut cost nak buat majlis tapi pada masa yang sama majlis tu tetap boleh grand ikut selera aku (selera aku je, selera tetamu tak penting pun,muahahahaha). Tadaaaa, EZbuy ni memang nak kena cium lah, sebab sekarang, kita dah boleh jadi wedding planner untuk majlis sendiri, klik je nak order apa untuk memeriahkan majlis kita. Set gaun dan tuxedo pengantin, baju bridesmaid, kasut pengantin,veils, aksesori majlis, bunga, props ruangan photography, ahhh cakap je nak apa. Semua ada... PENGSANN!!!!!!!

Parking sini jap nanti nak order senang, Hihihihi. Korang pun tetiba rasa nak kahwin jugak? >>KLIK SINI<<


HOT MUMMY VS CUTE BABY  
Siapa kata mak buyong tak boleh kelihatan trendy. Bosan dengan gaya reben belakang je? Cepat dapatkan maternity wear yang comel-comel di EZbuy. Eh takkan mak je bergaya, anak pun kenalah sama-sama bergaya, barulah cool!

Di EZbuy juga para ibu bapa boleh dapatkan stroller, carrier, mainan baby ataupun feeding equipment untuk anak-anak tersayang.

Alaa kaum bapa nak beli untuk isteri tersayang pun boleh, cepat usha mana yang berkenan. >>KLIK SINI<<

Popular Sellers & Brands di EZbuy!!

Dalam EZbuy ni memang ramai seller, tapi buat masa sekarang memang tengah top 5 seller yang akan aku senaraikan kat bawah. So klik mana-mana yang korang rasa nak usha barangan diorang ok. 







So rasai pengalaman bershopping barangan overseas sambil lepak-lepak atas katil korang, klik klik aje. Hihihihi. Apa yang aku beli di EZbuy? Nantikan entry seterusnya, rasanya dah panjang sangat dalam entry ni kalau aku nak bercerita lagi.

Last but not least, ada berita baik untuk readers kesayangan aku yang baca entry ini sampai ke penghujungnya sebab aku nak share RM15 voucher untuk korang shopping kat EZbuy ni. Nak tak? Hihihi. Kalau nak.. cepat klik pada banner dibawah!


voucher EZbuy


Apa yang korang paling suka dalam laman web EZbuy ni? Sudi-sudilah share...Hihi.
Follow

Post a Comment

7 Comments

  1. Akak pun suka semua mengenai Korea. Hihi. :D Tak pernah lagi menjalinkan hubungan dengan ezbuy. Later, maybe :)

    ReplyDelete
  2. So far, saya hanya pernah beli barang luar dari lazada je. nanti nak usha2 kat ezbuy ni. mana tahu ada yang menarik. Thanks for da info :D

    ReplyDelete
  3. Ramai share sal ezbuy ni. Brg2 yg dia jual nmpk stylo gituu.nti la terjah.tgu gaji dulu. Haha

    ReplyDelete
  4. So far Nad sendiri tak pernah lagi try shopping dekat EZbuy ni. Tengok ramai yang ada positive experience ;)

    ReplyDelete
  5. nnt nak terjah EZbuy pulak...kena usha betul2

    ReplyDelete
  6. Hihihi ramai ye yg belum cuba, nanti bukalah laman web EZbuy pasti rambang mata :)

    ReplyDelete
  7. Dah mencuba dah.. memang rambang mata.. hehehe

    ReplyDelete