Bodoh ganda dua : Cara detect gambar palsu guna google image

Assalamualaikum :)

Just keep scrolling my mouse dekat facebook, dekat twitter , dekat tumblr, dekat blog orang ,nak cari idea nak update blog punya pasal la. Haha, tiba-tiba sedang ghairah aku scroll newsfeed facebook tercinta aku terkejut jugak tengok ada sorang gurl nie, upload gambar yang agak ngerinya.

Nak tengok?

Mulalah aku bermonolog dalaman . Budak-budak sekarang nie orang bercinta dia nak bercinta,bila putus cinta mulalah jadi hilang akal. Buat benda gila. 

Hek eleh. Poyolah kau sakit. Poyolah kau rasa nak mati .Sikit pun aku tak percaya tau tak. Nak tahu aku buat apa?(Selalu aku buat macam nie kalau aku rasa ada gambar mencurigakan dalam facebook)

First~! Aku amik URL gambar tu . (Right-click and copy image URL).Okey done with the URL. Aku masuk Google Image

Klik untuk tumbesaran
Nampak tak gambar kamera kecik yang dalam bulatan tu? Klik situ .

Klik untuk tumbesaran
Ok now you just have to paste URL gambar yang you copy tadi dekat ruang yang disediakan. Dannnnn................

Tudiaa~ Terbukti gambar tadi tu bukan gambar dia,entah dari mana blog yang dia cilok ntah . Eleh orang lain senang-senang je kena tipu,aku jenis menyiasat dulu . Hohoho.

Takpayah nak minta simpati cara kotor sebegini eh adik-adikku, kalau kena tinggal bf/gf sekalipun :)

Teknik nie juga boleh trap mamat-mamat or minah-minah yang kacak segaknya lain macam je, hahaha. Fake profile . 

Itu jelah eden nak kongsi malam nie. Akhir kata...Bercintalah secara sihat yeeeeee..

With love, assalamualaikum .

Post a Comment

20 Comments

  1. wah wah hebat ni boleh detact gambar copy ke tak..thanks share ! ;)

    ReplyDelete
  2. gilew. geli gilew bace komen dye. cm harem. menipu je keje.

    ReplyDelete
  3. ahahaahaha! gilak! nk mnx simpati org la konon~ hishhh mane ilangnye akidah dye~ tlongla pham~ btw ak rasa mcm kenal ja ariel ni tpi rasenye ak dh block budak tu. les kowt! haha! kbye! ^^

    ReplyDelete
  4. Hahaha,larrr...upanya pic curik...

    ReplyDelete
  5. alahai boleh pulak cenggitu...
    gambar memang dah ngeri dah.. tiba2 tipu pulak..
    agaknye segaja nak tarik perhatian orang lain pulak... huhu...

    ReplyDelete
  6. itu taktik nak dpt belas ihsan. haha.. tq mai utk info cara nak detect gambar tu. :)

    ReplyDelete
  7. err.. pakai pak gogel, semua pun bolehhh :P

    ReplyDelete
  8. kahkahkah..
    kantoi sudah..
    lepas nie deactive fb..
    kuikui..

    ReplyDelete
  9. haha..lepas ni xlehla diperbodohkan lagi. tq mai ;)

    ReplyDelete
  10. nak dapat perhatian la tu..hu2...

    ReplyDelete
  11. hahaha senang2 je kantoi. nak perhtian ah tu.

    ReplyDelete
  12. aku pun tk caya . tengok pun dh tau , gila ka nk toreh tangan sendiri , habih kuat depa teriak ja lebih . takdak laa pulak nk toreh menoreh , baik toreh pokok kelapa , ada jugak faedah :p

    ReplyDelete
  13. penyiasat dunia maya,, semua pun terkena,, bgs, teruk tol gmbr 2

    ReplyDelete
  14. hahahaha adoiyai,,nk minx simpati pon sggup menipu cmni,,haiyaaa

    ReplyDelete
  15. pernah gak jumpa teknik ni,, berkesan,, nak try la,, hehe

    ReplyDelete
  16. ohhh, baru tahuu. blah la nak menipu cara kotor. bangang. haha

    ReplyDelete
  17. hahaha terbaekk...cm conan le pulookk =P

    ReplyDelete