Terjebak dengan drama Korea.

Omagad , omagad. So not me. Maizan and korean, hakhakhak. 

Terjebak tengok cerita korea sejak tengok drama "Good Doctor" . 



Macam hebat gila lah kan seorang autism boleh jadi doctor. By the way adik aku pun sorang autism , dah bawak pergi pakar, siap ada yang cadangkan letak dia di kelas pelajar khas dan daftar OKU. Tapi mama tak buat macam tu pun. Haritu result UPSR dia 5A. heheh. Maybe dah sembuh sepenuhnya kot, macam normal je sekarang,cuma dia masih tak pandai berkawan, tapi okaylah takde dosa mengumpat kan, EH! haha

Lepas tu aku tengok cerita OBGYN, Doctor Stranger, Emergency Couple. Paling best dalam drama-drama tu ada betul2 babak dalam hospital. At least banyak ilmu aku dapat sambil fefeling sweet.

Doctor Stranger

Obgyn


Cerita drama romance je still aku takleh layan sebab kebanyakan cerita korea mesti perempuan bodoh. Haha semak betul otak aku tengok perempuan bodoh yang suka buat masalah.

Hero-hero yang jenis Pretty boy aku tak boleh tengok juga, hahah. Macam mana nak feeling kalau hero dia pun lagi cantik dari aku. Ceish.

Cerita Lie to Me tu aku layan sebab hero dia hensem, heroin lawa gilos. Eh. Lagi satu cerita yang aku tengok tapi bukan genre medical tu tajuknya It's Okay.That's love. Hero dia ada masalah mental. Unik betul cerita korea kan.

Lie to me 


Bukan macam drama petang yang asyik-asyik kawin paksa sebab nak bagi harta pastu gaduh pastu cinta. Puih. Tak realistik langsung. 

Jangan marah haa~ Aku bukan penggila movie pun, sebab takde keje aku cuti sem ni tu layan gak tu ,kalau aku ada kuliah or busy jangan harap nak movie2 bagai, tidur lagi bagus. Ternak lemak. Eheh.

p/s: sekarang ni ada drama Emergency Couple kat Tv9 

Post a Comment

3 Comments

  1. Hello Mai,

    Lama dah tinggal cerita korea.
    Tak berapa nak in sangat korea ni...hehehe
    Tp kalau Mai minat J-drama, boleh laa layan Code Blue. Ada dua season.
    Best citer tu, sampai laa ni kalau ulang layan pon tak bosan :)

    Keee Mai dah tengok??

    ReplyDelete
  2. Hello cero,
    wah comment sini? I'm your fan, terharunya....

    Belum tengok.tak pernah tengok cerita jepun kecuali doraemon,eheh..nanti kite usha..

    ReplyDelete
  3. layan la juga cerita korea. but rasa mcm drama korea byk sgt depend on paras rupa .but sy suka drama master's sun :P

    btw soalan revert to draft tu, tgk gambar ni.

    dashboard > posts > 1.setkan post sbyk 50 per page 2. click tick yang paling atas > 3. click revert to draft


    http://4.bp.blogspot.com/-9Rm9eq8WieU/VO8qojkax-I/AAAAAAAABwM/LJpwGaXE_JQ/s1600/kmkm.PNG

    ReplyDelete