Bos tak bayar gaji.

Assalamualaikum.

Di malam yang buntu sebab PTPTN tak masuk lagi walaupun desas desus cakap masuk 2Mac. Teringat dengan bos kedai buku kat Kulim tu , malaslah nak sebut nama kedai dia, masih tak bayar gaji aku kurang lebih Rm250. Gaji tu untuk setengah bulan terakhir aku kerja. 

Dah la time tu dia nak pindah kedai. Aku yang perempuan ni yang angkat buku2 berat dia. Aku yang deal dengan dealer2 untuk pulangkan barang-barang. Aku yang pergi kemas lap mop segala kedai dia. Aku kerja dari 9am-11pm. Walaupun nenek aku yang serumah dengan aku meninggal,aku cuti setengah hari je. 

Sampai hati. Dah mesej minta dia membisu je.

Selama ni aku panggil dia "USTAZ". Hmm.

Dear Ustaz,

Post a Comment

4 Comments

  1. byk tu bg zizie.. xfhm la org cmni.. kia tolong jlnkn bisnes dia, buat cmni lak..

    ReplyDelete
  2. banyak tu bagi student, dh mesej ckp perlukan duit dia masih tak balas2. sedih.

    ReplyDelete
  3. Boss pun x cukup duit gamaknya nak bayar gaji ke pekerja. hm.

    ReplyDelete
  4. dah 5 bulan dah dia tak bayar. hhuhuuhu....cukup ke tak cukup kena juga bg cukup.......T_T

    ReplyDelete