Cabaran 30 Hari Blogging | Kenangan Zaman Kanak-kanak


Cabaran #19 membawa aku kembali kepada zaman awal tahun 2000, tersenyum lebar sambil menulis. Kerana sejuta memori indah automatic terflashback dalam fikiran aku. Zaman kecik dulu aku bukanlah kategori budak baik, tapi bukan budak jahat, ermmm kata lainnya aku ni agak naughty la jugak, hahaha.


Nampak tak betapa naughty muka aku tu, hahahaha, adik aku sampai sekarang masih redho dengan perangai aku macam dia dalam gambar tu.

Erm, please don't try this at home, HAHAHA.

MAIN MASAK-MASAK GUNA API 
Aku dengan adik-beradik aku + jiran selalu main masak-masak kat belakang rumah. Sudahlah petik kacang kelisa rumah kosong tak minta izin lepastu kami main guna tin terbuang, masak betul betul. Aku ler ketuanya pergi beli mancis kat kedai runcit tu. Kegiatan jenayah kami terkantoi apabila makcik kedai runcit mengadu kat mama aku pasal aktiviti aku membeli mancis secara kerap lalu kami semua dimarahi. 

KENA HALAU KAT KELAS MENGAJI 
Kecik-kecik dulu kami adik beradik mengaji dekat abah, tapi abah sangat garang kami tak tahan, hahaha. Mama hantar kami mengaji kat Qiraati pulak. Kat situler aku naik lemak. Aku selalu bersembang dengan bestfriend aku kat tempat mengaji tu nama dia Sarip. Hahaha. Sarip Dol! Kami selalu bergosip sampai gelak tepuk tepuk meja. Sampai satu tahap ustazah halau kami berdua mengaji kat luar rumah. HAHAHAHA. 

Sebenarnya aku nak tulis panjang lagi tapi Owen panggil minta makanan, so bubye!


6 comments

  1. makcik kedai tu pon, tk bleh nk bersengkokol btoi --'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahnye, hahaha baru nk jadi chef kan, abis terer la tu masak daun2...

      Delete
  2. Replies
    1. nakal nakal manja, eh boleh tak gitu :P

      Delete
  3. Haha. Kelakornyalaa kalau memgimbau zaman kanak2 ni. Part memasak tu samelaa. Tumbuk2 bata oren lpastu letak daun kari. Perghh, memang rasa satu kejayaan blh masak kari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu takpe, kutip daun2 semua bt tumbuk2.... masak pun gaya chef wan...

      Delete