Cara Share Iklan 8Share yang Betul


Gejala spamming iklan 8Share pada chatbox blogger lain ni memang popular dari dulu lagi. Si pelaku akan letak nama yang catchy dan tapi masukkan link iklan mereka, dan spam beberapa nama berlainan pada satu chatbox. Jangan buat begitu! Perlakuan itu sama seperti menipu tau, menipu untuk dapat duit? Berkat ke? Lagi satu pihak 8Share sendiri tak bagi spam iklan, kalau kantoi nanti cash tu kena tarik balik, nak ke jadi macam tu?

Jika dibaca daripada Code of Honour 8Share, pentingnya untuk kita tidak spam iklan 8share adalah kerana:

 Jadi bagaimanakah cara nak share iklan 8share yang betul?

DO's


1. Share Macam Biasa Kita Buat
Share iklan tu kat Fb, twitter dan Google+ kita macam biasa kita buat tu. Alaa macam kita duk share video kucing comel ke share resepi (yang tak pernah kita buat) ke tu, hahaha. Tak payah nampak over sangat pun, hahaha. Kalau rasa iklan tu sesuai untuk kawan kita, tag la dia sekali, kalau tak tag pun takpa. Contohnya iklan makanan, taglah kawan kita yang suka makan, hahaha. 

2. Buat Entri menarik dalam blog dan Letak link Iklan 
Sebelum kita share sesuatu, mestilah amalkan budaya untuk tahu apa yang kita share tu. Jadi lepas dah tahu tu, tulislah satu entri atau blog post yang menarik pasal 'benda' atau 'sesuatu' tu sambil selitkan iklan 8share kita dalam entri tersebut. Boleh tengok contoh dalam entry INI dan INI

DONT's

1. Tak Perlu Merayu/Menipu untuk Suruh Orang Klik 
Tak perlu merayu dengan kata-kata pujukan untuk orang klik macam "Tolong klik iklan saya" atau letak paksaan untuk orang klik, buat je caption super catchy untuk tarik minat orang klik link tu. Kalau tak salah aku, kalau kantoi merayu macam ni pun akan diambil tindakan oleh pihak 8Share.
Menipu tu seperti letak gambar bukan-bukan atau letak caption tipu yang tak ada kaitan pun dengan iklan untuk tarik perhatian orang untuk klik, that's evil! 

2. Tidak spam
Jangan spam dekat email, chatbox ataupun private messaging untuk suruh orang klik. Itu adalah satu kesalahan, tau! Salah! Jangan buat dah okay. 

3. Jangan tipu Unique Visit
Maksudnya kat sini, tolong jangan klik iklan sendiri atau buat iklan sebagai pop up, ataupun letak iklan kat group lepastu cakap "I click you,you click me".


Post a Comment

8 Comments

  1. Selalu kena spam dekat cbox T_T Rasa geram gilaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, ramai juga org selalu terkena...

      Delete
  2. 8 share ni smpai skg tak fhm2..Kena belajar lebih lagi pasal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang Unni tak faham, boleh je tanya Mai kalau Mai tahu nanti mai story2..

      Delete
  3. oh macamtu.. tq ye kak mai

    ReplyDelete
  4. Akak pun ada join. Bila rajin akak share kalo tak rajin biar macam tu je la huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kak, mai pun share ikut mood dan kalau ada produk yg best dan sesuai je, hehehe

      Delete