Cinta sama jantina ?

Assalamualaikum .

Entri ini aku tulis bukan cerita sekadar suka-suka. Bukan mengaibkan sahabat aku sendiri. Bukan. Bukan itu niat aku . Cuma nak meluahkan betapa terkilannya hati aku dengan apa yang terjadi sekeliling aku.

Kalau sebelum nie aku dengar , aku tengok kisah pengkid cuma dalam TV jer or maybe berlaku depan mata cuma takde involve org2 trdekat aku. Tapi kali nie aku sangat terkejut *SHOCKKKKK! sangat amat teramat sungguh terlalu terkejut bila kawan aku sendiri yang aku kenal sejak sekolah rendah terlibat dengan gejala cinta songsang ni.

Takde niat mendengki. Takde niat nak jeles kebahagiaan. Mula-mula aku tgk status kat fb bertukar married , aku anggap dia main-main saja. Maybe. Then upload gambar album tajuk cinta hatiku bagai, duk berpeluk sakan ngan perempuan yang tak berapa perempuan , oh aku mula tak sedap hati. Aku stalk dia wall dia, penuh dengan kata-kata cinta dari si pasangan pengkid, siap guna istilah ai suami yu , yu isteri ai, errr suami kejadahnye???

(T_____T) sedih hati aku. Aku sangat-sangat benci golongan nie ... Nauzubillah min zalik terjadi dalam kalangan keluarga aku . Ya Allah , aku amik step beranikan diri jumpa ibu dia dan tanya . Terkejut si ibu tadi . Dia tak percaya , aku tunjuk segala bukti . Si ibu kata nanti dia bincang ngan anak dia .

Tadi , ibu dia datang rumah aku , jumpa aku . Sayu hati aku dengar luahan ibu dia. Berat hati aku yang dengar , apakah dasyatnya hati si ibu yang anak dia mcm tu.

"Makcik bukak msg dia , budak tu siap hantar cakap sepi bila kekasih hati jauh ."
"Pastu makcik buat ape?"
"Mak cik balas , mak cik kata kalau nak berkawan biasa makcik tak kisah tapi janganlah melampaui batas, makcik terus terang cakap makcik geli"
"Budak tu kata ape ?"
"Dia tak balas ..............."

Aku ingat sampai disitu saja.... Then makcik tu sambung.
"Makcik cakap ngan anak makcik dah, makcik kata janganlah buat benda bukan2"
"Hmmmm..."
"Dia melawan makcik , dia tinggi suara, dia ungkit cakap makcik tak kisah kalau adik dia yg buat"
"Haaa...?Errrmmmmmm"
"Entahlah Maizan"

Tu la antara perbualan antara aku dan si ibu tadi. Aku tak tahu nak bayangkan apelah gelodak hati mak cik tu. 

Dalam hati aku berdoa kawan aku dibukakan pintu hati untuk berubah.....

Dalam hati aku berdoa makcik tu diberi kekuatan jiwa......

Dan dalam hati aku berdoa sesungguh-sungguhnya agar aku takkan pernah buat ibu aku kecewa macam yang dialami makcik tadi (T____________T)

HARAM perempuan menyerupai lelaki. Itu fakta. 
Pendapat aku? Perempuan menyerupai lelaki HARAM tak hensem

Previous
Next Post »

22 orang rajin komen

Click here for orang rajin komen
5/11/2012 7:06 PM ×

ai penah ada kawan kes mcm ni.. Siap nk bnuh dri pasal pengkid 2.. Lg parah skg. Tgok fb dia da btuka2 peng pulak.. Dn lg mgharukan mak dia mcm tak kisah pulak. Siap bwk blik rumah. Huhu.

P/s : ai dulu pnah kne kejar peng.. Nsib bek sempat larikk.. Haha.

Reply
avatar
CikMai
admin
5/11/2012 7:10 PM ×

parah ... apelah diorang suka sangat ngan pengkid nie... sedih betul....

p/s : nasib baik larikkk ..haha

Reply
avatar
Syuk Ry
admin
5/11/2012 7:22 PM ×

wah sampi mcm 2 skly citer.. mmg dasyat..

Reply
avatar
CiK FizA
admin
5/11/2012 7:29 PM ×

tuh la kan. seram je dgn org yg suka sesama jenis nie. moga dijauhkan dr segala bnda2 yang x elok dr kita semua. moga mereka yg terlibat d bukakan pn2 ati untuk berubah. Amin.. :)

Reply
avatar
asmiezaharis
admin
5/11/2012 7:36 PM ×

berani nya hang ! tahniah sbb beranikan diri gitau mak dya. klu x , dh lama dya lagi tersasar. sama2 lah kita doakan bg dya x tersesat lg n sbg peringatan buat kita jgk.. :)

Reply
avatar
Awan Nina
admin
5/11/2012 7:40 PM ×

moga pintu hati dia terbukak .
bagus mai ambil langkah jumpak mak dia. *thumbs up*

p/s : perempuan menyerupai lelaki memang HARAM tak hensem ! haha

Reply
avatar
5/11/2012 8:59 PM ×

ara ada kawan yg suka pompuan sama pompuan.. kwn ara ni kira lelaki la.. da mcm2 kami nasihat tpi dia xpduli.. T_T

Reply
avatar
ary_lee
admin
5/11/2012 9:17 PM ×

errrr= ="
Maizan ni... Yang pi habaq kat mak dia terus sapa suh? Napa lah xnasihat dulu kawan maizan tu?
Bila mak dia tau and tegur si anak ni, of course anak tak boleh terima..
Jiwa remaja kan?
Ia hanya merosakkan hubungan antara si mak dan anak..
Golongan macam ni bukan xboleh berubah.. Tapi kena tengok cara dia juga..

Reply
avatar
5/11/2012 10:03 PM ×

dunia dh akhir zmn..ish3..

Reply
avatar
5/11/2012 10:38 PM ×

semoga dia mendapat hidayah..kita sebagai kawan2 perlu sentiasa mengajak dia kearah yg betul..walaupun ia dh tersalah pilih.. dengan berdoa jugak adalah jln terbaek untuk menyelamatkan dia...

Reply
avatar
CikMai
admin
5/11/2012 11:30 PM ×

syuk ry : huhu dasyat kan

cik fiza : moga mereka berubah , aamiin~

asmieza : aku brani pun sbb aku kenal mak dia rapat, kan dia kawan aku sejak skolah rendah..huhu...aamiin~

awan nina : aamiin~

ara afiq : nasihat kawan2 mmg tak laku bila diorang dh tgkp cintan

ary lee : dia bukan ada kat sini mcm mana nak nasihat , lgpun nasihat mak pun dia melawan apatah lh kawan nie, mai kenal dia lama dah mai tahu la tak guna kalau mai cakap pun...

cik umi : takut T__T

selendang merah : itu yg termampu . semoga dia berubah....

Reply
avatar
aReLaN
admin
5/12/2012 12:03 AM ×

pe la masalah diorang ni.tuhan dah elok buat berpasangan.leh la nak yang sama jenis.aiyoo

Reply
avatar
CikMai
admin
5/12/2012 12:11 AM ×

Tu la, nak nikahkan pun tak bleh...

Reply
avatar
zizie
admin
5/12/2012 1:31 AM ×

haish.. kesiannya kat mak cik tue... sabarlah makcik...

Reply
avatar
CikMai
admin
5/12/2012 1:35 AM ×

ksian makcik tu :\ mai tak tau nk tlg cmne dh

Reply
avatar
5/12/2012 2:08 AM ×

geli okeyh.. eeiii... semoga kita semua HAWA dijauhkan dari semua ini.. amin ~ diaorang ni tak nak kawin dengan lelaki ke? ni nak jugak berkepit dengan tak berapa lelaki dan tak berapa perempuan tuh.. haih =.="

Reply
avatar
CikMai
admin
5/12/2012 2:13 AM ×

minta dijauhkan . kalau kisah kawan mai nie dia dlu okay , pastu lepas kena dumb ngan bf dia mcm hilang kepercayaan kt lelaki..hmmm entahlahhh nurul....

Reply
avatar
5/12/2012 10:10 AM ×

kita pun ade kenalan rapat camni. tak tahu lahh nak tegur macam mana cikmai.

Reply
avatar
shedameor
admin
5/12/2012 12:03 PM ×

akak pon ada kawan macam ni dik oi. aduh, remaja sekarang. mudah sangat terjebak benda2 macam ni, sama2 doa dik. doa tu senjata mukmin :)

Reply
avatar
CikMai
admin
5/12/2012 5:55 PM ×

gadis melayu : sebab tak tau nak tegurlah mai bgtau mak dia ,kan ..huhuhu,susahhh..

sheda : betul2 , doa jelah mampu dikirim :\

Reply
avatar
5/13/2012 8:33 AM ×

kesian dengan mak cik tu.moga anak dia berubah la kan.
mcm mana la diorang ni blh berkenan kat sama jenis.geli la bila fikir..huhu

Reply
avatar
Paragass
admin
5/15/2012 12:34 AM ×

erk..apa masalah diorang? aku dari kecik lagi dah ada nafsu kt perempuan. Ngek betul!

Reply
avatar