Senarai Makanan Baik dan Bahaya untuk Kucing

by - December 07, 2016


Kucing Hilang
Iklan sikit. Kucing hilang kawasan Kulim Kedah, kalau jumpa tolong call, Doakan dia balik segera, rindu wanda T_T

Makanan yang baik untuk kucing:
01. Asparagus
02. Pisang
03. Daging 
04. Blueberry
05. Brokoli
06. Cheese
07. Ayam
08. Timun
09. Telur Ayam
10. Ikan
11. Tembikai susu
12. Kambing
13. Hati
14. Labu
15. Keledek
16. Yogurt 

Owen dan Kakak

Makanan yang berbahaya untuk kucing:
01. Alkohol
02. Berkafein
03. Gula-gula
04. Daun Kucai
05. Santan
06. Chocolate 
07. Telur mentah, daging mentah, dan ikan mentah
08. Susu
09. Ubat Manusia
10. Kismis
11. Bawang
12. Kacang
13. Bawang putih
14. Anggur
15. Xylitol - dalam chewing gum
16. Yeast doh


You May Also Like

12 orang rajin komen

  1. Ni untuk kucing ke tuan kucing ni mai hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kucing kak kinah, kalau tuan kucing bedal je semua.

      Delete
  2. kat rumah ni bulus2 makan ProDiet..3x seminggu makan ikan rebus dgn nasi.
    Dlm yg baik No 9 telur ayam? dan no 7 telur ikan ke dlm yg bahaya utk kucing tu Mai

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm no 9 tu telur ayam Mrs Fuzy, yg no 7 tu pula telur mentah, hehehe mai dh update dh :D

      Delete
  3. amboi dah macam orang je makanan dia. kucing kat rumah makan makanan kucing je, cuma kadang2 Lya bagi makan ayam rebus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbnrnya dr kombinasi makanan kt atas ni boleh bt resepi wetfood kucing, hehehe.

      Delete
  4. Chesee baik untuk. Kucing baru tahu.. Y unni tau ikan je. Hihihihi.. Thks mai. Take note

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kucing mai makan ayam goreng je, hahaha tapi kalau mai makan roti ngan jem pun diorang minta juga, hahaha.

      Delete
  5. dri sini busyra tau yang mai seorang yg penyayang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi muke je bengis tp penyayang, hahahaha.

      Delete
  6. Dah macam senarai orang yang makan pulok Mai.
    Kucing Mrs. A tak makan arr sayur-sayuran huhuuhu...

    ReplyDelete