Senarai Makanan Baik dan Bahaya untuk Kucing


Kucing Hilang
Iklan sikit. Kucing hilang kawasan Kulim Kedah, kalau jumpa tolong call, Doakan dia balik segera, rindu wanda T_T

Makanan yang baik untuk kucing:
01. Asparagus
02. Pisang
03. Daging 
04. Blueberry
05. Brokoli
06. Cheese
07. Ayam
08. Timun
09. Telur Ayam
10. Ikan
11. Tembikai susu
12. Kambing
13. Hati
14. Labu
15. Keledek
16. Yogurt 

Owen dan Kakak

Makanan yang berbahaya untuk kucing:
01. Alkohol
02. Berkafein
03. Gula-gula
04. Daun Kucai
05. Santan
06. Chocolate 
07. Telur mentah, daging mentah, dan ikan mentah
08. Susu
09. Ubat Manusia
10. Kismis
11. Bawang
12. Kacang
13. Bawang putih
14. Anggur
15. Xylitol - dalam chewing gum
16. Yeast doh


Previous
Next Post »

12 Comments

Click here for Comments
Kin Naz
admin
12/07/2016 8:38 PM ×

Ni untuk kucing ke tuan kucing ni mai hihi

Reply
avatar
12/07/2016 9:20 PM ×

kat rumah ni bulus2 makan ProDiet..3x seminggu makan ikan rebus dgn nasi.
Dlm yg baik No 9 telur ayam? dan no 7 telur ikan ke dlm yg bahaya utk kucing tu Mai

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
12/07/2016 10:16 PM ×

hahaha kucing kak kinah, kalau tuan kucing bedal je semua.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
12/07/2016 10:18 PM ×

dlm no 9 tu telur ayam Mrs Fuzy, yg no 7 tu pula telur mentah, hehehe mai dh update dh :D

Reply
avatar
Lya Amie
admin
12/07/2016 11:16 PM ×

amboi dah macam orang je makanan dia. kucing kat rumah makan makanan kucing je, cuma kadang2 Lya bagi makan ayam rebus.

Reply
avatar
Unni Anje
admin
12/08/2016 12:35 PM ×

Chesee baik untuk. Kucing baru tahu.. Y unni tau ikan je. Hihihihi.. Thks mai. Take note

Reply
avatar
12/08/2016 4:14 PM ×

dri sini busyra tau yang mai seorang yg penyayang!

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
12/08/2016 7:38 PM ×

Sbnrnya dr kombinasi makanan kt atas ni boleh bt resepi wetfood kucing, hehehe.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
12/08/2016 7:39 PM ×

Kucing mai makan ayam goreng je, hahaha tapi kalau mai makan roti ngan jem pun diorang minta juga, hahaha.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
12/08/2016 7:40 PM ×

Hihihi muke je bengis tp penyayang, hahahaha.

Reply
avatar
Mrs. A
admin
12/16/2016 11:37 AM ×

Dah macam senarai orang yang makan pulok Mai.
Kucing Mrs. A tak makan arr sayur-sayuran huhuuhu...

Reply
avatar