Jom Tolong Adik Farrah Marcella dengan Projek Infaq Pengajian


Alhamdulillah.

Aku sungguh kagum dengan semangat dan kesungguhan adik Farrah Marcella untuk mencapai keputusan 6A 1B 1C dalam peperiksaan SPM 2016 walaupun diuji dengan ujian yang sungguh berat tak terbayangkan adik semuda ini untuk menanggungnya.

Ditinggalkan bapa tanpa tempat berteduh. Adik Farrah Marcella, ibu dan adik-adiknya menumpang di pusat snooker. MasyaAllah, sedihnya.

Mujur ada Cikgu Suraya yang prihatin dan mengambil berat kebajikan adik ini.

Janganlah kita sia-siakan kejayaan adik Farrah Marcella ini. Jom sama-sama sumbangkan untuknya melanjutkan pelajarannya keperingkat yang lebih tinggi.

Projek Infaq Pengajian Farrah Marcella
MAYBANK M2U Saver Islamic
ACCT NO : 3611 4522 7076

sumber : http://www.astroawani.com/gaya-hidup/pelajar-perempuan-cemerlang-spm-tinggal-menumpang-di-pusat-snuker-136044


Follow
Previous
Next Post »

43 Comments

Click here for Comments
Ana Suhana
admin
3/20/2017 7:41 AM ×

Semoga beliau menjadi insan yang berjaya suatu hari nanti. Baru terbuka mata ayah sendiri. Geram dan sedih baca kisah beliau.

Reply
avatar
Belogs JM
admin
3/20/2017 8:51 AM ×

singgah pagi'''

https://belogsjm.blogspot.my/2016/11/facebook-komen-dalam-blogspot.html

Reply
avatar
FeyLiez
admin
3/20/2017 10:15 AM ×

Salam BW..
Alhamdulillah adik farah diberi ALLAH SWT kepandaian yang boleh membantu keluarganya satu hari nanti... sedih bila dgr berita macam ni... mari kita sam-sama membantu

Reply
avatar
I am LZ
admin
3/20/2017 11:56 AM ×

Assalamualaikum Mai,

Sedih bila baca nasib adik Marcella, semoga dengan projek ini dapat meringankan beban adik ini..

Alhamdulillah masih ada yang prihatin..

Reply
avatar
3/20/2017 2:20 PM ×

Sedih jugak baca cerita dia, ada thread viral anak kepada cikgu ni dekat twitter. Hmmm

p/s : cantik header Mai hehe lama tak singgah.

Reply
avatar
3/20/2017 4:38 PM ×

dapat 6A walaupun bersusah payah besarkan adik & fikir nasib untuk survive memang salute lah. Bukan calang2 orang mampu buat. Harap perjalanan hidup dia & family dia lagi bagus lepasni.

Reply
avatar
Lya Amie
admin
3/20/2017 9:43 PM ×

Murni hati Mai kongsi pasal adik ni. InsyaAllah jika rezeki dan peluang diberi akan ditolong adik ni.

Reply
avatar
Jun Zie
admin
3/21/2017 8:45 AM ×

Allahuakhbar.. semoga adik marcella ttp sukses dlm apa jua yg di ceburi .. =') kenapa si ayah tgamak tinggalkn kluarga sdiri ..

Reply
avatar
Nour Adieb
admin
3/21/2017 9:22 AM ×

hanya amik masa dlm 2 bulan ja buat persiapan sebelum SPM, memang kuat semangat Farah ni nak menimba ilmu 😍 kagum dgn semangat dia

Reply
avatar
Unni Anje
admin
3/21/2017 12:56 PM ×

sebak kejap... Thanks mai atas pkongsian.. setiap y berlaku pasti ada hikmah

Reply
avatar
mister zarif
admin
3/21/2017 3:04 PM ×

Cikgunya tu cikgu disiplin. Dalam garang guru, ada lembutnya kan?

Reply
avatar
E'in
admin
3/21/2017 3:59 PM ×

memang sedih bace kisah adik nie.. jom laa kite same-same bantu seikhlas hati..

Reply
avatar
3/21/2017 10:56 PM ×

Kisah yang menyedihkan, kerana kesilapan manusia, mereka yang tak berdosa kena menanggung derita.. Akak harap adik Farrah serta adik beradiknya akan tabah dalam menghadapi dugaan dari Allah nie.. Semoga kehidupan mereka akan sentiasa disinari kebahagiaan kelak..

Reply
avatar
Lea Azleeya
admin
3/22/2017 1:25 PM ×

Allahuakbar.. Dugaan utk dia.. Semoga dia menjadi anak yang berjaya dan boleh dibanggakan nnti..

Reply
avatar
3/22/2017 1:52 PM ×

Sedih baca cerita adik Farah ni..sungguh cekal dan tabah hatinya dan semoga dia terus cemerlang..jom kita bantu untuk dia terus berjaya..InsyaaAllah

Reply
avatar
Mas_FVOME
admin
3/22/2017 6:03 PM ×

Tahniah dik..wuwuwuw..terharu...sentap sndiri.Smoga berjaya di msa hdpn

Reply
avatar
3/22/2017 9:48 PM ×

sedihnye kisah dia..semoga adik farah tabah menghadapi setiap liku hidup ini.

Reply
avatar
nadhie wueen
admin
3/23/2017 4:47 PM ×

dugaan. namun dia masih mampu utk mengecapi kejayaan. yes, hidupnya akan berubah jua suatu hari nanti :)

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 5:59 PM ×

Mudah-mudahan... Kesiankan terabai begitu, tak terbayang hidup ni tanpa tempat bergantung dan berteduh...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:01 PM ×

Terima kasih JM.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:02 PM ×

Gifted kan... Sedih baca kisah hidupnya, mujur ada yang prihatin...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:04 PM ×

Waalaikumussalam Kak LZ.

Betul tu, mudah-mudahan dapat meringankan beban dan bagi suntikan semangat untuk teruskan perjuangan..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:15 PM ×

Waalaikumussalam Kak LZ.

Betul tu, mudah-mudahan dapat meringankan beban dan bagi suntikan semangat untuk teruskan perjuangan..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:35 PM ×

Betul, mai pun baca kat facebook juga

Heee thanks Ira, mai buat kat Canva jer.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/23/2017 6:39 PM ×

Setuju... Memang dia ni gifted + kuat semangat. Mudah-mudahan begitulah...

Reply
avatar
3/23/2017 7:23 PM ×

Semoga adik Farah terus kuat melalui dugaan..

Reply
avatar
Seorang Syed
admin
3/24/2017 12:36 AM ×

Sedihnya baca kisah adik ni, semoga adik ni akan terus cemerlang dalam pelajaran dimasa akan datang :')

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:21 AM ×

Semoga usaha kecil ini mampu melancarkan urusan Marcella sekeluarga...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:22 AM ×

Aamiin, aamiin...

Itulah ujian untuk mereka2 yang kuat...T_T

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:23 AM ×

Tu la, sangat miracles + rezeki dari Allah untuk hambanya yang kuat dan bersabar...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:23 AM ×

Sama-sama Unni...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:24 AM ×

Benar...prihatin. Memang Hero Cikgu Suraya ni...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 1:59 AM ×

Kan, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...ujian untuk Marcella sekeluarga.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:00 AM ×

Betul tu kak Shikin... Semoga mereka selalu tabah dan ada sinar utk masa hadapan..

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:00 AM ×

Mudah-mudahan begitulah kak lea...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:01 AM ×

Aamiin, semoga terus bersemangat dan berjaya. InsyaAllah...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:01 AM ×

Semoga menjadi inspirasi buat kita supaya tak mudah mengaku kalah.

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:14 AM ×

Mudah mudahan kak Zati...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:15 AM ×

Aamiin, semoga begitulah...

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
3/24/2017 2:16 AM ×

Hebatkan dia.. mudah-mudahan begitulah...

Reply
avatar
Nour Adieb
admin
3/27/2017 1:30 PM ×

kan 😄 segala usaha dia membuahkan kejayaan

Reply
avatar
Nour Adieb
admin
3/27/2017 1:30 PM ×

kan 😄 segala usaha dia membuahkan kejayaan

Reply
avatar